UX er nøglen til succes – En god brugeroplevelse skaber loyalitet og engagement, som fører til et stærkt brand.
UX (User Experience) er, hvordan brugeren interagerer med og oplever et bestemt produkt, system eller en vis tjeneste. Ved at tilpasse løsningen efter brugerens og kundens behov og situation skaber vi bæredygtige services, som giver en merværdi. Med vores arbejdsmetoder kan vi påvise øget loyalitet og engagement hos brugerne, hvilket igen fører til et stærkt brand, konkurrencefordele og øget rentabilitet.
Vores UX- og visuelle designere kan være med helt fra starten og gennem hele projektet for at udføre blandt andet research og test, klarlægge designbeslutninger og behov, arbejde med kravsspecifikation og langsigtet målformulering.
Hvorfor skal man arbejde med UX og UI?
Produkter og services, som opfylder brugerens og kundens langsigtede ønsker, får en længere levetid. Ved at arbejde med UX i alle dele af værdikæden kan vi således udvikle både miljø- og brugervenlige produkter. Det giver både brugeren og produktet/systemet mening og formål.
”Most people make the mistake of thinking design is what it looks like. People think it’s this veneer – that the designers are handed this box and told, ’Make it look good!’ That’s not what we think design is. It’s not just what it looks like and feels like. Design is how it works.” Citat af Steve Jobs.
UX hos Prevas
Hos Prevas arbejder vi med at udnytte mulighederne inden for teknik og digitalisering. Branche efter branche digitaliseres. Produkter og tjenester kobles op og indsamler store mængder data. Det giver mulighed for at arbejde med information på en ny måde på tværs af forskellige platforme, mennesker og teknik. Hos Prevas er vi eksperter i netop brugeroplevelser og brugergrænseflader, hvor brugeroplevelsen skal være intuitiv, enkel og konsekvent i både digitale og fysiske grænseflader. Vi arbejder tæt på teknikken og kender de udfordringer, der kan opstå og de muligheder, som teknologiens udvikling bringer med sig. Vi kan tilbyde både konsulenter og helhedsløsninger inden for digital strategi, prototypearbejde, UX/UI-design og udvikling af komplette webprogrammer og digitale værktøjer.
Kontakt os, hvis du er interesseret i at finde ud af, hvad UX-design kan gøre for dine produkter eller tjenester!
En del af arbejdet er at forstå sin målgruppe og den kontekst, den befinder sig i, hvilket kan variere med tiden. Et produkt/system skal give mening for brugeren og tilføre udbytte og værdi til brugerens behov. Arbejdet omfatter endvidere at se på informationsdesign, navigationsflow og deres struktur. Udfordringerne kan findes i konteksten: Hvor og hvornår produktet benyttes, informationsbehandlingen og/eller fysiske begrænsninger. Vi skaber funktionelle systemer via gentagne brugertest og analyser.
Brugergrænsefladen er interaktionen mellem forskellige objekter, for eksempel mellem brugere og software/hardware eller mellem forskellige softwareprogrammer. Som designere stilles vi ofte over for den opgave at præsentere meget information på et lille område. Målet er at skabe en brugergrænseflade, der er let, effektiv og brugervenlig at benytte, samtidig med at den opfylder formålet, giver udbytte og skaber merværdi for brugeren.
Giv os gerne flere udfordringer
Siden starten i 1985 har vi løst titusindvis af udfordringer sammen med vores kunder – inden for de fleste brancher.
VIL DU VIDE MERE?
Kontakt os i dag, hvis du vil vide mere om, hvilke løsninger vi kan tilbyde din virksomhed.